Startpagina

Zo wil Dorpsraad Glanerburg de 2,2 miljoen euro van Enschede besteden

Het liefst willen ze nu alle twee: een zwembad en een ontmoetingscentrum. Maar er is maar één keer 2,2 miljoen euro voor het dorp beschikbaar. De Dorpsraad Glanerbrug spreekt zijn voorkeur uit.

Het is een voldongen feit: zwembad De Brug staat op de slooplijst. In augustus komt er nog een onderzoek naar eventueel beschermde flora en fauna op die plek maar daarna volgt onverbiddelijk de sloopkogel. De dorpsraad wil nu op die centrale plek in Glanerbrug een ontmoetingscentrum voor de inwoners van het grensdorp.

Om het pleidooi daarvoor kracht bij te zetten, vraagt de dorpsraad de inwoners de komende weken welke voorzieningen zij daar graag zien. En of ze er ook de handen uit de mouwen willen steken. Waar ze dan aan denken? „De biljartclub, de kaartclub, maar er is nog zoveel meer, zij mogen het zeggen.”

„Mensen moeten langer zelfstandig wonen. Dan kunnen ze elkaar hier ontmoeten, maar ook info ophalen over de bijstand of de WMO. Dat daar ook de wijkwijzer inzit, de woningstichting of de politie daar spreekuren heeft”, aldus Herman Koers, (plv.)voorzitter van de dorpsraad. Nu is er in het dorp niet zo’n plek.